njb23.pl

Jazda na rolkach na wsi

Jazda na rolkach na wsi

Dzisiaj, Afroamerykanie mają mieszane niewłaściwe zachowanie wzory wobec rzeczy materialnych i mienia. Z jednej strony, istnieje niechęć nieruchomości i nieprzytomny zachwyt wandalizmu i nadużywanie własności postrzegane jako należące do „master”. Ta niechęć wyraża się w wysokim tempie zniszczenia i wymazanie w obudowie publicznej i wynajmowanych nieruchomości.

Z drugiej strony, czarne Amerykanie mają nienaturalny pociąg do rzeczy materialnych. Podczas niewoli, ubrany stary kapelusz „Massa za” czy stary sukienka „missis ‚” stał się symbolem dumy i statusu.

Niewolnik mógł grać na bycie Massa lub missis przez kilka chwil. Kenneth Stamp (1956) obrazowo ilustruje ten pomysł:

„Elegancko ubrani niewolników, którzy promenaded ulicami miasta południowej i miast w niedzielę mężczyźni w drobnych pościel i jasne waiscoasts, kobiety w pełnych halki i suknie z jedwabiu, były zazwyczaj krajowe słudzy bogatych plantatorów i mieszczan. Butlers, woźnice , pokojówki i lokaje musieli podtrzymywać prestiż ich rodzin biały. ” [10].

Takie doświadczenia z nieruchomości i rzeczy materialnych pozostawiły po sobie dziedzictwo, które ma duży wpływ na nasze życie dzisiaj. Tracimy dużych sum pieniędzy na przedmioty nie posiadające wartości docenia takie jak gadżety elektroniczne, krzykliwe ubrania, drogie felgi, drogie samochody, biżuterię i drogie alkoholu. Ponieważ chcemy wyglądać Master Slave, konsekwentnie opróżnić nasze budżety i nie wykorzystują nasze pieniądze gromadzić bogactwa.

Chociaż biorąc pod uwagę postaw, które pochodzą z uwarunkowań społecznych, proszę pamiętać, że uzyskane predyspozycje są tylko jednym aspektem w określaniu nasze zachowanie. Zachodnia materializmu, imperializmu i agresji mają również wpływ na African-American psychiki. Najważniejsze jest to, że powinniśmy być świadomi, że predyspozycje w nas z naszej przeszłości może kontrolować nasze zachowanie w sposób, którego nie rozumieją.

– autor artykułu